dinsdag 28 december 2010

Fittiemores

Onlangs vond iemand die nogal 'gefocused' is op mij het nodig na enig googlewerk te vermelden dat hij alles van mij wist waarbij hij ook een verwijzing deed naar mijn dochter. Het laatste restje beschaving dat ik in mij had na die opmerking heeft mij weerhouden om niet primair te reageren. Daarom trof de blog van Ollie mij zo. Hieronder een weergave.

Tijdens een ordinaire barfight sla je je tegenstander een blauw oog, hij jou tegen de grond, je neemt een biertje en zand erover. Klaar. Geen wapens, geen laf gedoe, niks van dat. Ligt iemand op de grond, dan trap je niet na. Ongeschreven regels edoch de eerste wetten van de gezonde logica. Doe je dat toch, dan ben je laf, dan ben je stijlloos en diskwalificeer je jezelf meteen als waardig opponent. Dat wat in de kern kinderlijk eenvoudig is, wordt door sommige met dezelfde kinderlijkheid om zeep geholpen. Wandelend bewijs: @eetschrijver.

Wanneer @eetschrijver een dispuut met een mede-twitteraar heeft, gaat hij Googlen. Doen we allemaal, informatie is een groot goed. Terecht. Mag je inzetten, de risico’s van de edele fittiesport. Wat echter laf is, is wanneer men zoekt op naasten, op familie op eventuele kinderen van zijn tegenstander. Om deze informatie vervolgens online te gebruiken is puddingslap. Dan ben je laf, dan ben je stijlloos. En ja @eetschrijver, je diskwalificeert jezelf per direct als (waardig) opponent.

@Eetschrijver kiest ervoor om derden die totaal niks met de twitterfittie te maken hebben er ongevraagd bij te betrekken. Dat is als bij een kroegruzie tussen twee personen, een derde die niks met het geheel van doen heeft op zijn / haar gezicht slaan.

Er zijn veel @eetschrijvers onder ons. Een net voorkomen, welbespraakt, belezen en wellicht erudiet. Wanneer de @eetschrijver in een hoek gedreven wordt blijkt zijn ruggengraat niet meer dan slap rubber, zijn net voorkomen niet meer dan dat van een ordinair viswijf en zijn welbespraaktheid niet meer dan een goedkoop cellofaantje om zijn verbaal onvermogen.

Twitterfittie? Wees niet laf, niet stijlloos en diskwalificeer jezelf niet. Het kan zo simpel zijn. Wees geen @eetschrijver.

Meer van Ollie is hier te vinden op zijn weblog. Daarnaast is Ollie op twitter te volgen onder de naam @ollievanolaz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten