zaterdag 2 april 2011

Blowboot


In eerste instantie wilde ik hier een hilarische blog plaatsen over de gevolgen van de 1 april grap op IJburg; De Blowboot. Omdat er een grote kans is dat dit zomaar fout zou kunnen vallen, zie ik er van af. Maar goed nieuws! Ik wil de mensheid het materiaal rondom de Blowboot niet onthouden en dat is dus hieronder terug te vinden. 

Op Twitter zag ik dat @agterhuis (aka Harald Agterhuis) bewoner van IJburg, ondernemer en gewoon creatieveling, een prachtige basis had gelegd voor de grap. Hieronder de chronologische gebeurtenissen inclusief links.

  • In het plaatselijk sufferdje van IJburg, De Brug, werd in de papieren versie op een achteraf pagina een artikeltje geplaatst over ondernemer Van Leeuwen die nu eindelijk de benodigde vergunningen had gekregen om een Blowboot te exploiteren. Een geloofwaardig artikeltje. @agterhuis plaatste vervolgens een mooi stukje op IJburg Mobiel.
  • Op de site van IJburg IJbrug.nl werden felle discussies gevoerd over de afstand tot scholen op IJburg door bewoners.
  • Inmiddels plaatste @agterhuis op zijn IJburg Mobiel dat de Blowboot ook medicinale hasj zou gaan verkopen die door de afdeling Plantenkunde van de UVA op het nabij gelegen Science Park zou worden verbouwd. 
  • Ook BNR had inmiddels van het initiatief gehoord en @agterhuis gaf een hilarisch interview!
  • Om 12 uur vandaag werd de Blowboot onthuld. Hier een filmpje van deze actie!

 Met dank aan @agterhuis heb ik een geweldige paar dagen achter de rug gehad met veel gniffelen en af en toe broekplassen als gevolg van al die moralistische en verontwaardigde reacties. Beste Oosterlingen, nu niet gaan klagen over me, want humor rulezzzz!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten